Vilka är vi?

Allmänt, Ponnyn / Permalink / 0
28-årig legitmedad djursjukskötare med 10 år på södra Sveriges största hästsjukhus. Som numera sadlat om till skadereglerare inom djurförsäkringsbranschen. Mina år på djursjukhuset spenderades på stationärvårdsavdelningen, det vill säga den avdelning där man stallar upp de hästar som ska bo kvar för vård/operation. På denna avdelning tar man även emot akutfallen, vilket kan vara allt från spiktramp och sårskador till kolikhästar som ska buköppnas. Sammanfattningsvis har jag sett det mesta och det värsta. 
 
Bomle är ett ponnysto från Irland, född -08, i alla fall om vi ska tro på papperna. I verkligenheten är hon yngre vilket jag fått bekräftat av mina veterinärkollegor. Hon hamna hos mig av en slump, jag skulle väl egentligen köpt mig en renrasig ungponny att rida championat på, men ödet ville annorlunda. 
 
Vi finns i södra Sverige, närmare bestämt Hässleholm där jag hamnade pga mina numera sambo. Vi trivs även fast det inte direkt är som Helsingborg där jag bott sedan jag gick ut gymnasiet. 
 
  
 
  
 
 
 
Till top