Mitt jobb som skadereglerare

Allmänt / Permalink / 0
Som sagt, jag slutade efter 10 år på södra sveriges största djursjukhus för att prova vingarna som skadereglerare. Det innebär att jag jobbar på ett djurförsäkringsbolag och sitter och bedömer olika skadeärenden utifrån journaler som inkommer. Baserat på våra försäkringars villkor ska jag sedan besluta om djurgägaren har rätt till ersättning. Det kan minst sagt vara ett detektivarbete ibland och det är nog lite av charmen med det hela. 
 
Jämfört med mitt tidigare jobb som innebar nattjourer så är livet som skadereglerare rätt glassigt. Normala kontorstider, inget helgarbete, dagligen omges av lika djurtokiga människor som jag, men framförallt fördelar såsom att kunna ta med sig hunden på jobbet varje dag. 
 
Visst kan jag ibland sakna adrenalinpåslaget när man står mitt i natten och ska ta emot en riktigt dålig häst, känslan när man har lyckats rädda en häst som egentligen inte skulle ha överlevt. Men jag saknar inte bitar såsom förtvivlade djurägare, hästar man tvingas avliva och hästar som man kämpat med under lång tid som sedan inte klarar sig. 
Till top