Polar M400 HR + Equine Electrode Base

Ridutrustning, Träning / Permalink / 0
Äntligen dök den upp efter farit Holland runt och därefter snurrat massa varv i Malmö (postnord, ni är officiellt på min svarta lista). För er som inte har koll så är det inte mindre än en pulsklocka som jag kan använda på häst. Pulsklockan har jag sedan innan, med ett pulsband till människa. Nu har jag alltså även kompletterat med ridelektroder så jag kan mäta hästens puls under ridning. Det kräves lite efterforskningar för att komma fram till vilken variant jag behöver och vilka delar som skulle köpas, men till slut så blev det denna varianten. Ska bli mycket intressant att testa i helgen!
 
Det är främst för att det är kul grej att kunna mäta saker såsom puls, distans, hastighet som jag har köpt den. Jag använder pulsklocka på mig själv i min egen träning och jag tycker det ger en hel del info om ens kondition och skick (det urusla sådana). Konditionsträningen lär bli rätt mycket mer spännande nu. Detta är dessutom varianten som jag kan koppla direkt till min mobil också om jag inte önskar att ha klockan på armen, vilket jag tycker är rätt smidigt om jag vill ha träningsdetaljerna men inte orkar sitta och spana på klockan under ridning.
 
 
 
 
Till top